Vetten eten om vetten te verbranden

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Ooit zijn we een beetje bang gemaakt voor vetten. En bij bepaalde vetten is dat ook wel terecht maar dat mag niet betekenen dat je alle vetten moet verbannen. Ik zie in de praktijk heel vaak dat mijn klanten te kort goede vetten eten en daardoor problemen krijgen met hormonen, verzadiging, verbranding en energie. Vet is een mooie brandstof die we echt nodig hebben en waar we lang op kunnen teren.

Slecht vetten kun je beter vermijden, ze kunnen zorgen voor nare verstoringen in het lichaam en zetten vooral ontstekingen aan. Denk aan gebakken en bewerkte vetten in chips, zoutjes, koek, gebak en heel veel bewerkte voeding in de supermarkt bevat de verkeerde vormen van vet.

Tip
Kies bij iedere maaltijd voor een gezond soort vet. De volgende vetten van de natuur zijn prima; avocado’s, lijnzaad, lijnzaadolie, chiazaad, kokos, kokosolie, ongezouten/ ongebrande noten en vette visjes zoals zalm, haring en makreel.
Doe bijvoorbeeld door je smoothie een schep lijnzaad, beetje kokos en een handje noten, door de salade wat vette vis of een halve avocado en over je groenten een scheutje olijfolie om voldoende vetten binnen te krijgen đź’š

Meer berichten

Stress

Weet je dat stress èèn van de meest verziekende factoren is? Ik schrijf er vaker over maar wanneer hebben we dan stress?

Bloedsuikerschommelingen of insulineresistentie

âť—Vermoeidheidâť—Niet lang zonder eten kunnenâť—Veel trek in zoetigheidâť—Het gevoel hebben dat niets echt energie oplevertâť—Dipjes na het etenâť—Hangry aanvallen; als je niet